عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 10 مهر 1400
بازدید : 311
نویسنده : mozhgan

در این مقاله با اهمیت درمان ارتودنسی کودکان آشنا خواهید شد و با ذکر چند نکته به شما خواهیم گفت که بهترین متخصص ارتودنسی کودکان باید چه ویژگی هایی داشته باشد

چرا کودکان به ارتودنسی نیاز دارند؟

اغلب کودکان به خاطر ژنتیک، مسائل ارثی یا اکتسابی یا عدم آموزش های لازم ممکن است دندان هایی کج داشته باشند و یا فک هایشان در موقعیت درستی قرار نداشته باشد. این مشکلات باید خیلی زود رفع شوند. اگر چنین نشود روز به روز مشکل بدتر شده و خسارات وارده به دهان و دندان نیز بیشتر میشود. اگر اکنون و در همین سن همه چیز به خوبی و خوشی تمام نشود، فردا هم وقت و هم هزینه زیادی باید برای حل آن ها بپردازید. بنابراین بهترین راه این است که برای حل این مشکلات به نزد بهترین متخصص ارتودنسی شهر خود مراجعه کنید.( برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی ما مراجعه کنید.)

گزینه های موجود برای ارتودنسی کودکان

هرچند که ما درمان های مختلفی در حوزه ارتودنسی کودکان داریم، اما برای بیشتر کودکان از ارتودنسی ثابت استفاده میشود. و سیستم رایج نیز معمولا بریس ارتودنسی فلزی خواد بود. ارتودنسی ثابت به سیستم درمانی گفته میشود که ما برای اصلاح عدم هماهنگی دندان ها و فک های کودکان، از دستگاه های ثابتی که به دندان های کودک متصل میشود استفاده میکنیم. سایر روش های درمان ارتودنسی عبارتند از:

 ارتودنسی ثابت به جز سیستم فلزی: لینگوال، دیمون یا خود تنظیم، سیستم سرامیکی و ….

ارتودنسی متحرک: برخی از سیستم های متحرک عبارتند از اینویزیلاین، الاینر، ریتینر یا نگهدارند و …

ارتودنسی نامرئی: شامل دستگاه های ارتودنسی که شفاف یا همرنگ دندان هستند و یا دیده نمیشوند

بیشتربخوانید... غذاهای ارتودنسی

کار هر کس نیست خرمن کوفتن …. 

بدون تعارف دندانپزسکان زیادی هستند که میتوانند کار ارتودنسی ساده را انجام دهند. وقتی میگوییم دندانپزشکان زیادی هستند، یعنی واقعا کسانی که دندانپزشک عمومی هستند هم میتوانند اینکار را انجام دهند. اما نکته مهم انجاست که اگر میشد این رشته و تخصص را بدون دانشگاه آموخت پس چرا یک متخصص باید وقتش را طلف کند و چند سال از زندگی با ارزش خود را در دانشگاه صرف گرفتن تخصص و فوق تخصص ارتودنسی کند؟ خیلی ساده است. آن ها در این چند سال تمام ریزه کاری ها و فوت و فن ارتودنسی دندان مخصوصا ارتودنسی کودکان را می آموزند. یعنی در تمام مدتی که یک دندانپزشک با تجربه در حال یادگیری ارتودنسی است، یک متخصص هم دانش لازم را می آموزد و هم همزمان کار ارتودنسی انجام میدهد. بین این دو تفاوت بسیار زیادی وجود دارد. و قطعا بهترین متخصص ارتودنسی کودکان نمیتواند یک دندانپزشک عمومی باشد.





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com